False

Výcvik na novém žebříku je velmi nutný

Technika/Vybavení/Technika

21.11.2021 | Pardubice/ Pardubický kraj
Výcvik na novém žebříku je velmi nutný

Musíme se vám trochu pochlubit. Za krásného podzimního dne jsme vyfotili nový automobilový žebřík, který již má své místo v garáži na centrální požární stanici v Pardubicích.

Automobilový žebřík AZ 42 Scania L360 6x2 jsme si převzali přímo u výrobce, společnosti Magirus, v německém Ulmu

Jak už od nás víte, automobilový žebřík je doslova ušitý na míru Pardubicím. Vozidlo je unikátní zejména svoji sníženou výškou 3330 mm, čímž bude při cestě k zásahu umožněno využívat i podjezd na ulici 17.listopadu a tím pádem znatelně zkrátit dojezdové časy přes centrum města. Snížený podvozek přináší pardubickým hasičům ještě jednu nespornou výhodu. Zadní náprava vozidla je samořiditelná, což zlepší pohyblivost i na přeplněných pardubických sídlištích. Přitom dostupná výška nového žebříku je 42 m, což je o 3 m výše než u dnes používané techniky. Další vylepšení oproti stávající technice přináší samotná žebříková sada, kdy žebřík za pomocí zalamovacího ramene zvyšuje operativní parametry techniky a umožňuje lepší manipulaci v místě zásahu. 

S automobilovým žebříkem se neustále seznamují a učí naši hasiči. A že to není legrace. Bez legrace, musíme se včas a bezpečně dostat k zásahu. Strojníci se intenzivně učí ofenzivní a defenzivní jízdu například na pardubickém letišti. Praktických jízd, kde se učí hasiči základní dovednosti, které je nutné znát pro bezpečné zvládnutí vozidla v krizových situacích, mezi ně patří například – průjezd křižovatkami a uzlovými body, rozrážení zátarasů, taktika jízdy v koloně vozidel apod. Potom také defenzivní jízda je metodou správného a bezpečného řízení dopravního prostředku. Metoda prokazatelně ovlivňuje bezpečnost, nehodovost, opotřebení automobilů, ekologii a další sledované ukazatele.

Zkuste se i vy zaměřit při řízení vozu na prvních pět pravidel defenzivního způsobu jízdy:

Předvídejte (naučte se dívat 15 sekund do budoucnosti, co by mohli udělat ostatní účastníci silničního provozu, nekoncentrujte se pouze na auto před sebou)

Používejte periferní vidění (monitorujte velký prostor a předvídejte riziko – chodce, otevřené dveře auta, děti v okolí silnice, ostatní motoristy apod.)

Mějte oči v pohybu (nefixujte svůj pohled pouze před sebe)

Monitorujte stále okolí svého vozidla (používejte zpětná zrcátka)

Buďte vidět (používejte signály – houkačku, světla, oční kontakt, blinkry, brzdová světla).

 

por. Bc. Vendula Horáková, tisková mluvčí

Zdroj: HZS Pardubického kraje
1