Letadla budoucnosti 4

Žhavé aktuality/Kuriozity

28.09.2023 | Svět
Letadla budoucnosti 4
 

Byla to dlouhá a náročná cesta, ale po mnoha letech nebo dokonce desetiletích jsou výrobci letadel blíže než kdy jindy ke svému cíli najít dokonalou rovnováhu velikosti, rychlosti a designu, která katapultuje lidstvo do další fáze letectví.

Ať už se jedná o futuristické suborbitální letadlo, které může létat rychlostí více než 24 000 km / h, nebo plně elektrický létající hotel, to jsou některé z letadel, které by mohly v blízké budoucnosti vzlétnout.

 

121. Gulfstream G200 Galaxy

Výrobce:  Gulfstream
Speciální funkce: Původně navrženo společností Israel Aerospace
Industries 
Odhadované výrobní náklady: (00,00 $ *)

Cristiano Ronaldo má hodnotu stovek milionů a profesionální fotbalista si zřejmě myslel, že je rozumnější vlastnit vlastní soukromé letadlo, aby se mohl pohybovat. Vlastní Gulfstream G200 Galaxy v hodnotě 23 milionů dolarů. Jedná se o jedno z nejdražších soukromých letadel profesionálního sportovce.

Gulfstream G200 Galaxy @AviationWeek / Twitter.com

 

G200, dříve nazývaný IAI Galaxy, byl navržen společností Israel Aerospace Industries. Gulfstream Aerospace jej vyráběl od roku 1999 do roku 2011. Tryskáč má dosah 3 915 mil a jeho maximální rychlost je 559 mil za hodinu. Existuje asi 250 těchto letadel, mnoho z nich vlastní obchodní magnáti a další bohatí magnáti.

 

122. Dassault Rafale

Výrobce: Dassault Aviation
Speciální funkce: Vysoce agilní proudový stíhač
Odhadované výrobní náklady: 115 milionů dolarů *

Tento dvoumotorový víceúčelový stíhač vyrábí společnost Dassault Aviation a vstoupil do služby v roce 2001. Rafale byl navržen jako proudový stíhací letoun s vysokou agilitou. Jeho zesílený podvozek zajišťuje hladkou jízdu i při přistání na moři. Rafale je velmi podobný mnoha letadlům amerického letectva a má 95% podobnost s americkými letadly.

@Tim Felce (Airwolfhound) / commons/Wikimedia.org

 

Rafale je unikátní v tom, že se liší od ostatních evropských letadel tím, že byl vyvinut téměř výhradně Francií. Rafale nakonec dostane novou náhradu, stíhačku nové generace, která ho nahradí v letech 2030 až 2040.

 

123. Boeing P-8 Poseidon

Výrobce:  Boeing
Speciální funkce: Víceúčelový hlídkový letoun
Odhadované výrobní náklady: 150 milionů dolarů*

Boeing P-8 Poseidon byl námořní hlídkový letoun, který byl používán v mnoha různých funkcích, včetně boje proti vodní hladině, ponorkám a záchytným lodím. Letoun má protilodní střely Harpoon, torpéda a mnoho dalších zbraní. Je určen pro použití ve spojení s jinými instalacemi, například bezpilotním letounem Northrop Grumman Triton.

Boeing P-8 Poseidon ©Oliver Spiteri/Shutterstock.com

 

P-8 je také drahý, s programovými náklady přes 1 miliardu dolarů. Dosud bylo vyrobeno 142 kopií, a to jak pro USA, tak pro další země jako Indie, Velká Británie, Austrálie, Jižní Korea a další. Navzdory vysokým nákladům je P-8 ve skutečnosti nákladově efektivnější než dříve, protože Boeing podle svých vlastních prohlášení dokázal snížit náklady z 216 milionů dolarů na 150 milionů dolarů za jednotku.

 

124. Bell Boeing CV-22 Osprey

Výrobce: Boeing, Bell Flight
Speciální funkce: První letadlo s naklápěcím rotorem, které kdy bylo vyrobeno
Odhadované výrobní náklady: 70 milionů dolarů*

Bell Boeing CV-22 Osprey je oceněn na 70 milionů dolarů za jednotku a více než 200 těchto letadel je ve službě u USAF a námořní pěchoty. V-22 je považován za první letoun s překlopným rotorem, který byl kdy vyroben, protože má schopnosti VTOL a krátké přistání a vzlet.

Bell Boeing CV-22 Osprey ©Rob Atherton/Shutterstock.com

 

CV-22 má funkce vrtulníku v kombinaci s vysokorychlostním výkonem turbovrtulového letadla. Osprey dosahuje maximální rychlosti 351 mil za hodinu a má dosah 1 011 mil. Letadlo může dosáhnout výšek až 10,000 XNUMX stop, což z něj činí skvělé víceúčelové letadlo. Po neúspěchu operace Eagle Claw v roce 1980 armáda objednala výrobu CV-22.

 

125. Xi'an Y-20

Výrobce: Xi'an Aircraft Industrial Corporation
Speciální motiv: Ukradený Boeingu
Odhadované výrobní náklady: 160 milionů eur*

Tento velký vojenský dopravní letoun byl vyvinut čínskou společností Xi'an Aircraft Industrial Corp. Svůj první let uskutečnil v roce 2013 a byl pojmenován po Kunpengovi, mýtickém čínském ptákovi, který může létat tisíce kilometrů. Rozsah Xi-an je ve skutečnosti vysoký, činí 2 796 mil. Druhé jméno pro letadlo je "Chubby Girl", protože má mnohem širší trup než ostatní čínská letadla.

Xi'an Y-20 L.G.Liao /WIkimedia Common

 

Xi'an Y-20 není originální koncept. V roce 2016 se čínský občan jménem Su Bin přiznal k nabourání se do systému Boeingu a krádeži tajných dokumentů týkajících se letadel C-17, F-35 a F-22. Tyto ukradené dokumenty předal ČLOA, která tyto informace použila ke stavbě Y-20.

 

126. Symbol A5

Výrobce: Kirk Hawkins/Icon Aircraft
Speciální funkce: Lehký sportovní styl
Odhadované výrobní náklady: 400 000 €*

Ne všechna letadla jsou navržena jako vojenská letadla nebo dopravní letadla. Icon A5 je něco vzácného a neobvyklého, vytvořeného bývalým jezdcem F16 a novou, inovativní společností. Toto futuristické letadlo, známé jako lehké sportovní letadlo, má hodnotu kolem 400 000 dolarů. Snad nejzajímavější vlastností je, že jeho křídla se skládají stisknutím tlačítka.

Ikona A5 /wired.com

 

A5 je opravdu postaven pro zábavu, takže letečtí nadšenci mohou vzlétnout do oblak, stejně jako by motorista skočil do Ferrari. Samozřejmě, že nejsou levné - ale nejsou to ani nejdražší letadla na trhu.

 

127. Airbus A390

Výrobce:  Airbus
Speciální funkce: Největší Jumbo Jet na světě
Odhadované výrobní náklady: nezveřejněno

Kdy bude Airbus A390 uveden na trh? Zatím to nikdo neví, ale můžeme s jistotou říci, že toto letadlo je zázrakem leteckého inženýrství, i když jen z konceptu. Francouzský výrobce letadel Airbus má velké plány s A390, který bude k dispozici ve dvou variantách a přepraví více než 800 cestujících.

A390 Airbus @Aviationdailyy /Twitter.com

 

A390 by měl tu čest být největším jumbo jet na světě a prvním tříplošníkem vůbec. Dolet paliva by mohl být až 7 500 mil, a až se A390 dostane do výroby, mohlo by to být jedno z nejdražších letadel vůbec.

 

128. BLADE

Výrobce:  Airbusu
Speciální funkce: 5% snížení emisí CO2 
Odhadované výrobní náklady: 216 milionů eur*

Airbus je jedním z největších výrobců letadel na světě a díky neustálým inovacím (stejně jako rozpočtu na výzkum a vývoj ve výši 2,7 miliardy dolarů) si dokázal udržet náskok. Novým projektem na obzoru je BLADE.

BLADE @Jordan_W_Taylor//Twitter.com

 

Podle Airbusu je BLADE "průlomový" letoun a demonstrátor, který sníží tření křídel až o 50%. To znamená o 5 % méně emisí CO2 během letu. BLADE je v současné době testován v letové laboratoři Airbus A340.

 

129. CityAirbus NextGen

Výrobce: Airbus
Speciální funkce: Vylepšená verze eVTOL Airbusu
Odhadované výrobní náklady: 1–2 miliony € na letadlo*

CityAirbus NextGen je, jak název napovídá, "příští generace" CityAirbus (která je také zahrnuta v tomto seznamu). Tento projekt byl zahájen v roce 2021 a je třetím vozidlem eVTOL společnosti Airbus.

CityAirbus NextGen @AirbusPRESS/Twitter.com

 

Airbus letoun vyvíjel dva roky a nyní ho bude testovat v roce 2023. Výrobce doufá v první let tohoto elektrického letadla do roku 2024. NextGen, poháněný šestnácti elektrickými jednotkami a osmi vrtulemi, využil zkušeností získaných z FirstAirbusu a vylepšil svůj design.

 

130. Bluecopter

Výrobce:  Airbus
Speciální funkce: Má "Eco Mode"
Odhadované výrobní náklady: Nezveřejněno

Jak můžete vidět z mnoha projektů Airbus na tomto seznamu, Airbus je o vývoji letadel šetrných k životnímu prostředí. Jeho Bluecopter je vyvíjen od roku 2011 a jeho cílem je snížit spotřebu paliva o 40 až 50%.

Bluecopter @Milnthorpe52/Twitter.com

 

Tento demonstrátor vrtulníku má v podstatě možnost ovládání v režimu "Eco", který umožňuje jednomotorový provoz. To vede nejen k úspoře paliva, ale také ke snížení hluku a emisí CO2.

 

131. EcoPulse

Výrobce: Airbus
Speciální funkce: Nový přístup k distribuovanému pohonu letadel 
Odhadované výrobní náklady: nezveřejněno

Airbus se spojil se dvěma dalšími společnostmi, Safran a Daher, aby vyvinuli EcoPulse. Letecký výrobce popisuje tento letoun s hybridním pohonem jako "nový přístup" k "distribuovanému pohonu" letadel.

EcoPulse @t3745ohba/Pinterest.com

 

To vše je zaměřeno na zlepšení vlivu na životní prostředí, odtud název "EcoPulse". Ačkoli není jasné, kolik tento demonstrátor stál Airbus, Safran a Daher, podle Aero-Mag se očekává, že konfigurace EcoPulse nakonec sníží provozní náklady.

 

132. Racer

Výrobce:  Airbus
Speciální funkce: Může dosáhnout 248 MPH 
Odhadované výrobní náklady: Nezveřejněno

Airbus je stále v procesu vývoje vysokorychlostního vrtulníku Racer, jehož montáž začala v továrně v Marignane ve Francii. Závodník může dosáhnout rychlosti 248 mil za hodinu, což je mnohem rychlejší než ostatní existující letadla.

Závodník @ZaferZEYBEK2/Twitter.com

 

Díky pokročilé konstrukci je nejen rychlejší, ale také o 10 až 15% účinnější než konvenční vrtulníky. To znamená kratší lety, což vede k nižším nákladům na palivo a potenciálně nižším cenám pro spotřebitele.

 

133. Zephyr

Výrobce:  Airbus
Speciální funkce: HAPS na solární pohon 
Odhadované výrobní náklady: 10–20 milionů EUR na letadlo*

Zephyr je slibný projekt od Airbusu a odhaduje se, že každé letadlo bude stát 10 až 20 milionů dolarů. Tento výškový pseudosatelit (HAPS) měl svůj první zkušební let v roce 2022 a ohromil všechny tím, že překonal svůj světový rekord více než 63 dní nepřetržitého letu.

Zephyr @GDarkconrad/Twitter.com

 

Zephyr je jedinečný, protože je poháněn výhradně sluneční energií. Výměna pouze jednoho UAV za Zephyr může ušetřit asi 2 000 tun paliva ročně. Zephyr, určený pro vojenské použití, se vyrábí od roku 2005 a toto je nejnovější a nejpůsobivější verze.

 

134. Comac C919

Výrobce: COMAC
Speciální funkce: První osobní letadlo vyrobené v Číně 
Odhadované výrobní náklady: 99 milionů EUR*

Comac C919 přežil testování, vývoj a svůj první první let a nyní čeká na přepravu cestujících. China Eastern Airlines bude prvním zákazníkem COMAC pro C919 a COMAC plánuje vyrábět 2023 letadel C2028 každý rok od roku 150 do roku 919. Každá jednotka bude stát 99 milionů dolarů.

Comac C919 ©Weimeng ve společnosti www.airliners.net//Wikimedia

 

Toto čínské dopravní letadlo, které je navrženo tak, aby konkurovalo letadlům Boeing a Airbus, pomáhá Číně snížit závislost na zahraničních společnostech při letecké dopravě. Stále zaostává za americkými tryskovými letadly, ale má pozoruhodné vlastnosti, jako je řídicí systém fly-by-wire a pokročilá avionika.

 

135. Nové středně velké letadlo (Boeing 797)

Výrobce:  Boeing
Speciální funkce: Sníženícestovních nákladů o 40 % 
Odhadované výrobní náklady: 65–75 € za kus*

Nové středně velké letadlo Boeingu, přezdívané 797, je koncepční letadlo, kterému Boeing dal zelenou, když se rozhodl, že trh je dostatečně velký na to, aby uvedl na trh zcela nový design. NMA bude k dispozici v rozsahu 225 a 275 míst.

Nová středně velká letadla (Boeing 797) @azwardir/Pinterest.com

 

Prognózy třetích stran předpovídají, že NMA Boeingu bude mít výrobní rozsah 2 000 až 4 000 jednotek, každý s předpokládanou cenou 65 až 75 milionů dolarů. Nejen, že by NMA generovala o 30% vyšší zisk než letadla s úzkým trupem, ale její konfigurace pod zábalem by také snížila cestovní náklady o 40%.

 

136. Restyling Boeingu 737 MAX

Výrobce:  Boeing
Speciální funkce: Nový MCAS
Odhadované výrobní náklady: 2,5 miliardy eur na pokutách a nákladech na přepracování*

To je zajímavé, protože i když je přepracovaný 737 MAX nové letadlo, příběh za redesignem je trochu strašidelný. MAX měl opakované poruchy, což mělo za následek celkem 346 úmrtí, což vedlo k tomu, že původní MAX byl uzemněn na dva roky.

Boeing 737 MAX Redesign @BoeingAirplanes/Twitter.com

 

Boeing zaplatil pokuty a kompenzace ve výši 2,5 miliardy dolarů, aby urovnal soudní spory proti společnosti, a FAA ponechal MAXům pouze povinné konstrukční příležitosti pro svůj systém MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System). Boeing plánuje uzavřít resty na tomto novém MAXu do konce roku 2023.

 

137. X-59 QueSST

Výrobce: Lockheed Martin Skunk Works, NASA
Speciální funkce: Tichý nadzvukový tryskáč
Odhadované výrobní náklady: 247,5 milionu € Smluvní náklady*

NASA v současné době provádí demonstrační projekt s nízkým boomem a pro toto úsilí najala společnosti jako Lockheed-Martins Skunk Works se sídlem v Palmdale v Kalifornii. Lockheed-Martin X-59 QueSST je v současné době ve vývoji a je naplánován na testování v letošním roce.

X-59 QueSST @nasa/Pinterest.com

 

X-59 Quiet SuperSonic Technology je nadzvukové letadlo, které létá rychlostí Mach 1.42 ve výšce 55,000 stop a produkuje velmi nízké PLdB 75. Tato nízká hladina hluku znamená, že nadzvukové cestování by se v budoucnu mohlo stát přijatelnějším než dříve.

 

138. WGS-11+

Výrobce:  Boeing
Speciální funkce: Čtrnáctiletá mise (2024–2038)
Odhadované výrobní náklady: 605 milionů eur*

WGS-11+ je orbiter postavený společností Boeing a používaný U.S. Space Force jako součást širokopásmového programu Global SATCOM. Vstup do služby je naplánován na rok 2024 a bude 11. družicí WGS.

WGS-11+ Boeing image/Wikimedia

 

Boeing Satellite Development Center vyvíjí WGS-11+ již několik let, od té doby, co Kongres vyčlenil 605 milionů dolarů na 11+. Trvání mise WGS-11+ je čtrnáct let, pokud vše půjde dobře.

 

139. ecoDemonstrator 787

Výrobce:  Boeingu
Speciální funkce: Testovací technologie ke sníženíekologické stopy Boeingu
Odhadované výrobní náklady: nezveřejněno

Nejedná se ani tak o nové letadlo, jako o zcela nový program letových zkoušek. ecoDemonstrator 787 je výzkumný program Boeingu, který používá speciálně upravená letadla k výrobě a testování technologií, které by snížily hluk, zlepšily spotřebu paliva a snížily ekologickou stopu Boeingu.

ecoDemonstrator 787 @AyeFly//Twitter.com

 

Jedním z projektů, na kterém ecoDemonstrator 787 pracuje, je zdokonalení uhlíkových vláken v naději, že sníží tovární odpad a materiálové náklady Boeingu. Odhaduje se, že Boeing na tento program utratil miliardy, ale přesné náklady nejsou zveřejněny.

 

140. Bezpilotní Black Hawk

Výrobce: U.S. Army, Lockheed Martin, Sikorsky, DARPA
Speciální funkce: Unbolted Black Hawk Helicopter
Odhadované výrobní náklady: 20 milionů €*

Černý jestřáb je americký jako jablečný koláč a tento nový twist na starou klasiku plní titulky po celém leteckém světě. V roce 2022 Sikorsky a DARPA provedli první bezpilotní autonomní let Black Hawk.

Bezpilotní Black Hawk @DefenceDecode/TwitterBezpilotní Black Hawk @DefenceDecode/Twitter.com

 

Pilotovali S-70 Black Hawk s volitelným přepínačem v kokpitu. V kokpitu nikdo nebyl; Black Hawk letěl zcela bez posádky. Mise byla úspěšná, protože bezpilotní vrtulník provedl let sám, bezpečně a spolehlivě.

 

141. CH-53K

Výrobce:  Sikorsky Aircraft
Speciální funkce: cestovní rychlost 196 mil za hodinu 
Odhadované výrobní náklady: 91,6 milionu € za jednotku*

CH-53K King Stallion je nově postavený vrtulník, který je nejsilnější v celém americkém ministerstvu obrany. Na konci roku 2022 námořnictvo požadovalo plnou výrobu CH-53K, což naznačuje, že "všechny systémy jsou ve službě" pro superrychlý vrtulník Sikorsky.

CH-53K @Military News//Youtube.com

 

Cestovní rychlost CH-53K je 196 mil za hodinu a je také super silná a schopná zvednout čtrnáct tun. CH-53 existuje již desítky let; Toto je jen nejnovější a nejpůsobivější verze.

 

142. Blok 70 F-16

Výrobce:  Lockheed Martin
Speciální funkce: Pokročilá avionika a radar
Odhadované výrobní náklady: 10–11 miliard EUR Náklady projektu*

Block 70 F-16 je nová verze osvědčeného Lockheed Martin a úspěšně uskutečnila svůj první let na začátku roku 2023. Block 70 má pokročilou konfiguraci s dvoumístným uspořádáním "Big Spine".

Block 70 F-16 @thedrivemedia/Pinterest.com

 

Zcela nový F-16 je vybaven pokročilou avionikou, modernizovaným kokpitem a radarem AESA (Active Electronic Scanned Array). Ačkoli Block 70 bude vyráběn ve Spojených státech, Royal Bahraini Air Force bude první skupinou, která bude používat Block 70.

 

143. Program budoucích bitevníků dlouhého doletu (FLRAA)

Výrobce: U.S. Army, Bell Textron
Speciální funkce: Nové letadlo VTOL nahradí UH-60
Odhadované výrobní náklady: 7,1 miliardy € Předpokládaná celková hodnota kontraktu*

Program Future Long Range Assault Aircraft Program (zkráceně FLRAA), který byl spuštěn v roce 2019, byl zahájen americkou armádou s cílem najít nástupce UH-60, který je ve službě od roku 1979. Cena variant FLRAA je 45 milionů dolarů za kus a celková hodnota kontraktu je kolem 7,1 miliardy dolarů.

Future Long Range Assault Aircraft Program (FLRAA) @Google/PinterestFuture Long Range Assault Aircraft Program (FLRAA) @Google/Pinterest.com

 

V rámci tohoto soutěžního programu získal zakázku Bell Textron V-280 Valor. Sikorsky podal silný protest proti tomuto ocenění, ale ten byl odmítnut Úřadem pro vládní odpovědnost.

 

144. RAIDER X

Výrobce: Sikorsky Aircraft
Speciální funkce: Budoucnost VTOL
Odhadované výrobní náklady: 13-16 milionů EUR na jednotku*

Pokud se zeptáte Sikorsky a jeho mateřské společnosti, Lockheed Martin, toto je budoucnost VTOL. RAIDER X je koncepční vrtulník s jednou tlačnou vrtulí a dvěma koaxiálními rotory. Váží 14 000 liber a je určen pro průzkumné a útočné mise.

RAIDER X @verticalmag/Twitter.com

 

Složený vrtulník je stále ve vývoji, protože projekt RAIDER X byl oznámen až na podzim roku 2019. Přestože je RAIDER X lehký, může nést až šest vojáků a značné množství externích zbraní, díky čemuž je rychlý, obratný a – co je nejdůležitější – přežít.

 

145. E-XX "Letadla soudného dne"

Výrobce: TBD (Navy Project)
Speciální funkce: Mohl by přežít jadernou válku 
Odhadované výrobní náklady: Požadavek rozpočtu amerického námořnictva ve výši 213,7 milionu €*

E-XX nese zlověstnou přezdívku "Doomsday Aircraft" a je stále ve velmi rané fázi vývoje. Jedná se o další velitelské a řídící letadlo, které má být vyvinuto námořnictvem v případě vypuknutí jaderné války. Northrop Grumman, Lockheed Martin a Raytheon se spojily, aby se ucházely o tento kontrakt.

E-XX "Doomsday Plane" U.S. Navy ilustrace/vydáno/WikimediaE-XX "Doomsday Plane" ©©U.S. Navy ilustrace/vydáno/Wikimedia

 

E-XX by bylo letadlo TACAMO (Take Charge and Move Out), které by přepravovalo vysoce postavené americké manažery a v nejhorším případě je chránilo. Požadavek námořnictva na rozpočet na jeho jaderná letadla soudného dne je zatím 213,7 milionu eur.

 

146. Přehledový letoun s pevnými křídly ISTAR

Výrobce: Raytheon, Bombardier
Speciální funkce: Jedinečné, sofistikované radarové systémy
Odhadované výrobní náklady: Nezveřejněno

National Interest popsal toto letadlo jako "nové špionážní letadlo", které přitahovalo pozornost a pozornost armády. Vyvinutý společnostmi Bombardier a Raytheon, pozorovací letoun s pevnými křídly ISTAR je high-tech a je určen pro "konflikty mezi podobně smýšlejícími lidmi".

Průzkumné letadlo ©STAR s pevnými křídly MO//Wikimedia.org

 

ISTAR má mnoho zajímavých technických vlastností, včetně radaru s inverzní syntetickou aperturou, který reprodukuje terén pod letadlem pomocí analýzy elektromagnetických "pingů". ISTAR také pod trupem skrývá svůj unikátní radarový systém a tento radar z něj dělá špionážní letadlo s neuvěřitelnými schopnostmi.

 

147. Stíhací letoun Sky Warden ISR

Výrobce: L3Harris, Vzduchový traktor
Speciální funkce: Velmi robustní, lze použít v drsných, suchých prostředích 
Odhadované výrobní náklady: 3 miliardy EUR pro 75 jednotek (neurčité množství, smlouva o dodávkách na dobu neurčitou)*

AT-802U Sky Warden vyrábí společnost L3Harris a Air Tractor (L3Harris je konstruktér, Air Tractor je výrobce) a byl vybrán společností SOCOM jako robustní a odolné letadlo pro průzkum, sledování, zpravodajství, blízkou leteckou podporu a útočné mise a mnoho dalšího.

Sky Warden ISR Strike Aircraft @TerryMatalas/Twitter.com

 

Sky Warden je flexibilní a efektivní a lze jej snadno použít v drsných, nehostinných oblastech (zejména v suchých pouštích). Tento lehký bitevní turbovrtulový letoun nahradí U-28A a byl postaven pro Armed Overwatch, program amerického velitelství speciálních operací.

 

148. EURODRON

Výrobce: Airbus, Leonardo, Dassault Aviation
Speciální funkce: vytrvalostní schopnosti, přesně naváděná zbraň
Odhadované výrobní náklady: 7,7 miliardy €Náklady projektu*

EURODRONE je v současné době vyvíjen společnostmi Leonardo, Airbus a Dassault Aviation pro Španělsko, Francii, Itálii a Německo. První let je ještě daleko, protože první plavba by se měla uskutečnit v roce 2027.

EURODRONE ©DeffiSK/Wikimedia.org

 

Společný projekt v hodnotě 7,7 miliardy dolarů vyrobí letadlo s dlouhodobými sledovacími, průzkumnými a zpravodajskými schopnostmi. Bude také moci používat přesně naváděné zbraně pro pozemní podporu. Dron bude mít dva motory, což je přání Německa, které plánuje použít tento UAV k monitorování oblastí uvnitř města.

 

149. Skydweller

Výrobce: Leonardo (hlavní investor), Skydweller
Speciální funkce: Plně solární pohon
Odhadované výrobní náklady: 5 milionů € kontrakt*

Italská obranná společnost Leonardo je největším investorem do Skydwelleru, solárního dronu schopného nést užitečné zatížení 800 liber. Přestože je Skydweller stále ve vývoji, svůj první let uskuteční v roce 2021.

Skydweller @designdailynet/Pinterest.com

 

Vzhledem k tomu, že Leonardo je hlavním partnerem, Skydweller se nemusí zabývat byrokratickou zátěží americké vlády, protože musí dodržovat pouze evropské vývozní předpisy, ale ne předpisy ITAR. Skydweller je založen na Solar Impulse 2, podobném letadle vyvinutém inženýry ve Švýcarsku, ale mnohem pokročilejší a finančně lépe vybavené.

 

150. A320neo-Upgrade

Výrobce:  Airbus
Speciální funkce: Motor s velmi vysokým obtokovým poměrem
Odhadované výrobní náklady: Nezveřejněno

Ačkoli A320neo na obrázku je aktuální verze, toto osobní letadlo Airbus obdrží upgrade v roce 2019, podle generálního ředitele společnosti. Generální ředitel Guillaume Faury na Dubai Air Show na začátku tohoto roku uvedl, že Airbus zvažuje uvedení jednouličkového A320neo ve druhé polovině roku 2020.

A320neo Aktualizace @Peter Stilling/LinkedIn

 

Toto letadlo by proto mělo být představeno někdy v roce 2030. Mezi nové vlastnosti tohoto vylepšeného A320neo patří motor vyvinutý společností Pratt & Whitney s extrémně vysokým obtokovým poměrem. Výrobní cíl pro toto nové letadlo by byl 100 úzkotrupých letadel měsíčně.

 

151. LEONARDO Drone

Výrobce: Caltech
Speciální funkce: Může chodit a létat, mimo jiné 
Odhadované výrobní náklady: Nezveřejněno

Legs Onboard Drone, přezdívaný LEONARDO, není jen letadlo, ale také dvounohý stroj, který může běžet. Tento nový dron byl navržen inženýry Caltech jako futuristický pohled na multifunkční drony.

LEONARDO drone @ojohn3399/Pinterest.com

 

LEONARDO umí chodit i létat a má speciální software integrovaný do mnoha komponent. LEONARDO je jen prototyp, ale nabízí tajuplný pohled do budoucnosti, kde mezi námi žijí létající a chodící roboti (doufejme, že v míru).

 

152. Bell  V-280 Valor

Výrobce: Bell, Lockheed Martin
Speciální funkce: cestovní rychlost 320 MPH 
Odhadované výrobní náklady: 70 miliard dolarů celková životnost programu *

Bellův V-280 Valor, vítěz kontraktní soutěže programu Future Long Range Assault Aircraft Program, nahradí UH-60 Black Hawk, který je ve službě od konce 70. let. Valor je týmová práce, protože Lockheed Martin poskytl avioniku, zbraně a senzory pro Valor.

Bell V-280 Valor @Danazar/Wikimedia

 

V-280 má mnoho skvělých funkcí, včetně trojitého redundantního systému fly-by-wire, konfigurace ocasních ploch ve tvaru V a zatahovacího podvozku. Jeho cestovní rychlost je 320 mil za hodinu a jeho konstrukce křídla snižuje hmotnost výrobní náklady.

 

153. Boeing 737-10

Výrobce:  Boeing
Speciální funkce: Největší letadla 737 MAX 
Odhadované výrobní náklady: 15-25 milionů dolarů za jednotku*

Boeing doufá, že toto nové letadlo vynese na oblohu do roku 2024, ale vzhledem k tomu, co se stalo s řadou 737 MAX v posledních letech, by toto datum mohlo být odloženo. B737-10 bude největším dopravním letadlem řady 737 MAX.

Boeing 737-10 @BoeingAirplanes/ Twitter.com

 

Přinese nízké náklady na sedadlo (nejnižší pro všechna letadla s jednou uličkou) a mnohem větší kapacitu. FAA certifikační letové zkoušky 737-10 začnou v roce 2023 a společnost očekává, že certifikační proces bude dokončen do konce letošního roku.

 

154. Hotel Sky

Výrobce: Hashem Al-Ghaili
Speciální funkce: Obrovský létající hotel
Odhadované výrobní náklady: Neznámé

Již nějakou dobu kolují na internetu videa tohoto neuvěřitelného létajícího hotelu a potěší diváky. Gigantický "Sky Hotel" jistě vypadá jako budoucnost, ale bohužel pro fanoušky letectví je to jen koncept jemenského inženýra Hashema Al-Ghailiho.

Sky Hotel @Hashem Al-Ghaili/YouTube

 

Al-Ghaili čerpal inspiraci z některých svých oblíbených filmů a karikatur při vytváření neuvěřitelného letadla, ale připouští, že to není možné v reálném životě - alespoň ne v tuto chvíli s našimi omezenými možnostmi. Řekl CNN, že "Sky Cruise" vyžaduje čistou technologii jaderné fúze, což je něco, co nikdo předtím nevynalezl.

 

155. Embraer E195-E2

Výrobce:  Embraer
Speciální funkce: Pokročilý design křídla 
Odhadované výrobní náklady: 72,8 milionu USD *

Společnost Embraer E195-E2 je nejmodernější dopravní letadlo navržené a postavené společností Embraer, předním výrobcem letadel se sídlem v Brazílii. Jedná se o největší a nejpokročilejší letadlo v rodině E2, která zahrnuje E190-E2 a E175-E2.

Embraer E195-E2 @KLM/Pinterest.com

 

Jednou z výjimečných vlastností E195-E2 je jeho pokročilá konstrukce křídla. Vyznačuje se novým designem křídla s vysokým poměrem stran a jedinečným "dvojitým šípovým" tvarem, který pomáhá zlepšit aerodynamický výkon a úsporu paliva. Křídlo má také "flaperony", kombinaci klapek a křidélek. To poskytuje větší kontrolu a výrazně snižuje odpor.

 

156. Airbus A350 XWB

Výrobce: Airbus Commercial Aircraft
Speciální funkce: Powered by Rolls-Royce Trent XWB motory
Odhadované výrobní náklady: 
$110 milionů*

Airbus A350 XWB (Extra Wide-Body) je navržen tak, aby konkuroval jiným dálkovým letadlům, jako jsou Boeing 787 Dreamliner a Boeing 777. Je poháněn dvěma dopravními letadly Rolls-Royce Trent.

Airbus A350 XWB @Gerard van der Schaaf/Wikimedia

 

A350 XWB je vybaven pokročilou avionikou, která poskytuje pilotům podrobné informace o výkonu a prostředí letadla. Systém fly-by-wire pomáhá zlepšit ovladatelnost, zatímco řada senzorů a avioniky poskytuje data o letadlových systémech v reálném čase.

 

157. Boeing 737 MAX 10

Výrobce: Boeing Commercial Airplanes
Speciální funkce: motory CFM International Leap-1B 
Odhadované výrobní náklady: 134,9 milionu USD*

737 MAX je nejnovějším a největším členem populární rodiny 737 a má délku 43,8 metrů (143,7 stop) a rozpětí křídel 35,9 metrů (117,9 stop). Byl představen na pařížském aerosalonu v roce 2017 a je navržen tak, aby konkuroval jiným dálkovým letadlům, jako jsou Airbus A321neo a A320neo.

Boeing 737 MAX 10 @thepointsguy/Pinterest.com

 

Model 737 Max 10 je poháněn pokročilými motory CFM International Leap-1B, které jsou úspornější a šetrnější k životnímu prostředí než starší modely motorů. Boeing také vyvinul několik dalších variant 737 Max, včetně Max 7, Max 8 a Max 9.

 

158. Bombardier Global 7500

Výrobce: Speciální funkce Bombardier Aviation
: Vylepšený systém vidění (EVS) a systém syntetického vidění (SVS)
Odhadované výrobní náklady: Neznámé

Společnost Bombardier Global 7500 je luxusní a technologicky vyspělé obchodní letadlo, které nabízí výjimečný výkon a pohodlí. Poháněný dvěma motory GE Passport může dosáhnout dosahu až 7,700 XNUMX námořních mil a dosáhnout maximální rychlosti Mach 0.925, což z něj činí jedno z nejrychlejších obchodních trysek s nejdelším doletem na světě.

Bombardier Global 7500 Matti Blume/Wikimedia

 

Pokud jde o funkce, Global 7500 je ve své vlastní lize. Letadlo má prostornou kabinu, která pojme až 19 cestujících. Má plně vybavenou kuchyň, hlavní apartmá s luxusní en-suite koupelnou a speciální relaxační prostor pro posádku.

 

159. Gulfstream G700

Výrobce: Gulfstream Aerospace
Speciální funkce: motory Rolls-Royce Pearl 700
Odhadované výrobní náklady: 78 milionů dolarů*

G700 je obchodní letadlo, které nastavuje nové standardy pro luxus a výkon. Díky pokročilému systému redukce hluku je G700 jedním z nejtišších obchodních trysek ve své třídě. Pojme 19 cestujících a nabízí celou řadu luxusního vybavení, včetně televizorů s vysokým rozlišením, prostorového zvuku a vysokorychlostního připojení k internetu.

Gulfstream G700 @Kings luxusu / Youtube

 

Dva motory Rolls-Royce Pearl 700 pohánějí letadlo, z nichž každý generuje tah 18 000 liber. Výsledkem je, že G700 dosahuje působivého dosahu až 7,500 XNUMX námořních mil a maximální rychlosti Mach 0.925.

 

160. Dassault Falcon 8X

Výrobce:  Dassault Aviation
Speciální funkce: Systém kombinovaného vidění FalconEye 
Odhadované výrobní náklady: 58 milionů USD*

Společnost Dassault Falcon 8X je výjimečné obchodní letadlo s působivým výkonem, rozsahem a luxusem. Kabina Falcon 8X pojme až 14 cestujících a má plně vybavenou kuchyň a hlavní apartmá pro maximální pohodlí.

Dassault Falcon 8X @Gschmoidy/ Twitter.com

Pro lepší situační povědomí je Falcon 8X vybaven pokročilými bezpečnostními a technologickými aktualizacemi, včetně systému kombinovaného vidění FalconEye. Se svými třemi výkonnými motory PW307D od Pratt & Whitney Canada může Falcon 8X létat až 6,450 XNUMX námořních mil při maximální rychlosti Mach 0.90, což z něj činí špičkového kandidáta ve své třídě.


Zdroj: mx.investing.com