REKLAMA
vše o hasičích
na jednom místě...
Tísňové volání150 / 112

Během několika dnů již třetí požár osobního vozu na Pardubicku

Během několika dnů se jedná již o třetí požár osobního vozidla na Pardubicku. K požáru osobního vozidla Fiat Punto vyjížděli v úterý...

22.04.2020 | Pardubický kraj
REKLAMA
REKLAMA

HZS Pardubického kraje, územní odbor Pardubice 

K požáru osobního vozidla Fiat Punto vyjížděli v úterý 21. dubna odpoledne profesionální hasiči do Pardubic k Anenskému podjezdu. Řidič s autem zastavil na semaforech a cítil benzín. Po chvíli už auto zachvátily plameny. Řidič stačil včas automobil opustit.

Příčinou vzniku požáru byla technická závada na palivovém systému. Škoda byla předběžně vyčíslena na 25 tisíc korun.

Během několika dnů se jedná již o třetí požár osobního vozidla na Pardubicku.

 

A co je nejčastější příčinou požárů vozidel? V největší míře to jsou technické závady, následovány úmyslným zapálením, a nakonec požáry způsobené dopravní nehodou vozidla.

Vyšetřovatelé, kteří zjišťují příčiny vzniku požárů radí, jak se vyvarovat požáru: „Je to v každém případě řádná údržba vozidel a jejich pravidelné kontroly. U starších vozidel je nejčastější příčinnou vzniku požáru netěsnost na palivové soustavě – benzínová vozidla: netěsnost pryžových hadic, popraskané a uvolněné hadice. U naftových vozidel většinou dojde k uvolnění přepadové hadice a úniku nafty do motorového prostoru. Při styku paliva s horkým povrchem dojde ke vznícení paliva (výfukové potrubí),“ říká vyšetřovatel příčin požáru HZS Pardubického kraje por. Aleš Janda, DiS.

Další příčinou vzniku požáru může být elektrický zkrat – při jízdě vozidla dochází k rázům a vibracím, při kterých dojde k uvolnění ve spojích mezi elektrickými vodiči a spotřebiči (světla, ventilátory, pojistkové skříně, autobaterie...) a následně ke vzniku přechodového odporu a požáru, nebo porušení izolace vodiče a následný zkrat. U starších vozidel také dochází k uvolnění tepelně zvukové izolace na karoserie vozidla v motorovém prostoru a následnému pádu na horký povrch výfukového potrubí a tím dojde ke vzniku požáru. U nových vozidel je většinou příčina vzniku požáru zkrat na elektroinstalaci vozidla. U nákladních vozidel dochází k poruše brzdové soustavy, za jízdy kolo soustavně lehce brzdí a tím dochází ke tření a vzniku tepla, které se neustále zvyšuje a pak dojde k poškození pneumatiky, která bouchne a následnému požáru.

 

por. Bc. Vendula Horáková, tisková mluvčí
Zdroj: HZS Pardubického kraje

REKLAMA
REKLAMA
Autor článku:
Zdroj článku:
REKLAMA



Nejnovější články

výběr nejnovějších aktuálních informací o zásazích a událostech hasičů z Česka. Přes tlačítko můžete přejít do sekce kde naleznete průběžně denně nejnovější zprávy o „hasičských“ akcích a činnostech jak nám je poskytují tiskové odbory HZS z jednotlivých krajů Česka, informace z Generálního ředitelství HZS ČR
 

Přejít na nejnovější články
Z regionu
25.09.2025 Převrácené auto si vyžádalo lidský život Řidička osobního auta skončila po nehodě zaklíněná ve voze. Spolujezdkyně, kterou zdravotníci převzali už mimo vůz, bohužel na místě zemřela. Zobrazit článek
Z regionu
25.09.2025 Čelní střet dvou aut zablokoval silnici, dva lidé skončili v péči záchranářů Na silnici 605 u Plešnic došlo k nehodě dvou aut. Komunikace byla uzavřena, dva lidé ošetřili záchranáři. Hasiči řešili i únik pohonných hmot. Zobrazit článek
Z regionu
25.09.2025 Nápor větru zatěžuje hasiče: Práce nekončí ani po stovkách zásahů Královéhradecký kraj se potýká s následky silného větru. Hasiči do dnešního poledne vyjeli už ke 320 událostem, nejčastěji kvůli popadaným stromům a poškozeným střechám. Zobrazit článek
Z regionu
25.09.2025 Tragický den na silnicích: smrtelná nehoda i řidiči pod vlivem Středa přinesla v Královéhradeckém kraji jeden z nejtragičtějších dnů na silnicích. Policie řešila 11 nehod, nechyběl alkohol, drogy ani fatální následky. Zobrazit článek
REKLAMA
Nahoru